Málo mých dodavatelů využívá Dropbox. Mnoho z nich zná Úschovnu. Než mi pošlou pár fotek, pořádně je přebalí jako na poště. Kolikrát se bojím, co tam najdu. Ve schránce se potom tlačí vzkaz odesílatele vedle obří reklamy, kterou tam doručovatel přihodí. Už předmět „zásilka služby Úschovna“ působí vlezle. Bojím se kliknout jinam, a jakmile se dostanu na pobočku, zjišťuji, že platnost vypršela. Důvod? Dostávám velké soubory od lidí, kteří nemají čas reagovat na malé věci. Mnohdy mi nezbývá než se po stopách nedoručeného balíku vydat sám.

Jediná reklama na Dropboxu je reklama na Dropbox. Výhody služby nemá význam připomínat. Pokud tohle řešení ještě nepoužíváte, nic neřešte a rovnou začněte. Zadarmo. Jinak vás prokleju tímto tweetem:

Budeme se bavit o logu společnosti. Během využívání této služby sleduji, jak značka reaguje na to, co je zrovna in. Když Apple v roce 2013 prosadil do svého iOS7 flat design, Dropbox na to zareagoval změnou přirozeně naturálního symbolu na neživou hmotu a z krabice se stala vrtule.     blog dropbox krabice

Rovnou tu krabici mohli složit. Viďte!

Na konci prázdnin 2015 přišel se změnou loga Google. V „mladé Americe“ si na „tradici“ potrpí, proto jsem jejich odvážný krok hodnotil pozitivně.

Snas-serif vyjadřuje veselé Google barvy lépe. Seriozní serif se k nim nehodil. Nikdo vlastně nevěděl, zda si chtějí hrát nebo to myslet vážně.
V momentě, kdy takový gigant odstraní patky a ještě k tomu jde rovnou do geometrického písma, bez rozlišení šíře tahů, mají ostatní důvod k oslavám:

logitechbeforeafterlenovobeforeafter

A Dropbox nesmí být pozadu, že?

dropboxbeforeafter

Trendy 2013 a 2015 logotyp Dropboxu přímo poznamenaly. Měl by se zbavit rozbité typografie či dříve kritizovaného symbolu? Přimlouvám se za to, aby zmizel název a bezedná krabice se od spodu zalepila. Představuje to hlavní, čím je identifikujeme.
Jedno se musí Dropboxu nechat. Trendy sleduje a nebojí se na ně reagovat. Pokud to platí i pro služby, je to správně.

Děkuji za váš čas,

Lukáš Fronk