Přidej si mě, sleduj, lajkuj, srdíčkuj, taguj, retweetuj. Vliv sociálních sítí si uvědomují i ti nejmenší mravenci. „Začnu ho sledovat, a pokud se do pár hodin nechytí jako kapřík na udičku, hodím ho zpět do rybníku.“ Follow Fuck.

Deformaci charakteru člověka, jakou dřív znaly pouze celebrity, dnes zaměstnává celou společnost na síti. Největší úspěch má krása postavená na reprodukčních základech. Muži možná právě pomysleli na mandy, ženy na miminka. Podle toho značky k podpoře svých produktů vybírají ty, kteří mají na sítích dostatečnou základnu oveček. Největší má Kim Kardashian a nemluvím o jejím pozadí. Zvedám prst nad námi, co jí zajišťujeme prvenství. Když nebudu řešit archetypy sexu, současné vzory způsobují ztrátu identity jako takové a dosah nebyl nikdy tak agresivní.

Ti nejmenší potom dělají nesmysly, aby si jich taky někdo všiml. Fotí si kafe v hlučné kavárně s hashtagem #pohoda, řeší, s kým nechodit, protože „nemá xicht na selfíčka“, tají vztahy, protože „by to mohlo ubrat počet odběratelů“, nemilují se, ale „jsou nejhezčí sociální pár“, vylajkují fanyny nějaké zpěvačce, protože „jsou snadná konzumní cílovka“, modlí se za Paříž, protože „trending na Twitteru je zasáhl přímo do srdce“.

Bezlepkových tělocvikářek a cestovatelů-podnikatelů je, jako když naseje. Kdyby začala prodavačka z Lídlu tweetovat zážitky z práce, možná by dokázala potěšit víc lidí, než guru přepisující motivační citáty. Čemu se věnujete s upřímným zájmem vy?

Děkuji za váš čas,

Lukáš Fronk

Nenechte si ujít další článek, sledujte můj Instagram, YouTube, Twitter a Facebook.